Nu ska mitt nya liv börja...

Har alltså varit så klyftig att jag faktiskt har skurit upp en jättesallad som jag har stående i kylskåpet, så att jag kan äta sallad till varje måltid. Det var något som flög i mig igår, att jag nu skulle styra upp min matsituation. Igår lagade jag faktiskt, nästan för första gången sedan jag flyttade hemifrån, en riktig middag.

Korv, stekt potatis och ägg stog på menyn, och en massa sallad då såklart!

Idag var jag inte lika ambitiös när jag bestämde mig för att koka snabbmakaroner och steka på bacon, men självklart med en massa sallad! Tycker att det är tanken som räknas, och därför visualiserar jag att makaronerna är stuvade och baconet har bytts ut mot grillade fläskfileer. Nu vettifan hur den mixen skulle smaka, men det är som sagt tanken (på att jag la ner mer tid på middagen) som räknas.

Har även tänk att skaffa ett gymkort!

Nu för att ge inlägget lite stil så letade jag upp priserna på gymkortet O.O...

"Träna och simma så mycket du vill från endast 190 kr/mån." - Jaaa, visst. dock får man bara träna/simma så mycket man vill fram tills klockan 15 om man läser det finstilta. Spelar ingen roll att det är billigare med alternativet att man kan träna "hur mkt man vill" fram till kl 15, eftersom dom enda som kan träna dessa tider är arbetslösa och har ändå inte råd att köpa korthelvete. Idioter.

Näe, alternativet för en stekare som mig vore att ta det dyraste, svinigaste kortet som ligger på 3200kr/år. Tjena, jag måste starta en insamling för att kunna träna mina vapen. Vi får se hur det blir med dedär, men sallad äter jag iallafall.

Kommentarer
Postat av: stubbe

pallar inte kärringen laga mat längre? Vad har vi sagt om pli? PLI PÅ KVINNAN! ;)

2008-10-01 @ 19:09:32
Postat av: Cao

Wooord Maff! fan vad dyrt det är. känns förjävligt..

2008-10-01 @ 19:19:59
Postat av: Maffie

Vi lever i en hemsk tid där kvinnor har rätt att arbeta.. fick jag bestämma skulle hon inte få lämna de 2 kvm som faktiskt ÄR mitt kök. Men nu är det inte så.

2008-10-01 @ 19:20:22
URL: http://maffie.blogg.se/
Postat av: Stubbe

Skojare där! Klart hon skulle,under uppsikt av dig, få gå till sängen för att bli påsatt då och då?

2008-10-01 @ 20:16:26
Postat av: mandy

tack bejbi <3

2008-10-02 @ 10:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback