Vem fan är Kleerup?

Inga armar och inga ben. Ungefär så kändes det igår när jag inte hade internet på hela dagen. Plötsligt ser jag att min router börjar blinka framåt ett-tiden på natten (då har den inte blinkat sedan halv 10 på morgonen). Jag rusar upp för att kontrollera mina förhoppningar, japp, jag har internet igen, kontakt med omvärlden.. men vafan skulle jag ha det till mitt i natten. Jag satt och ringde bredbandsbolagets support hela dagen igår. Dom blev säkert roade av att jag ringde med svetten rinnandes genom telefonen och med risig röst undrade hur länge det kunde tänkas dröja innan cyberspace kundes nås från mitt hem.

Kan berätta lite om min dröm jag precis rycktes ur, för att ha något att göra. Jag skulle av någon anledning åka båt nånstans, så jag satt själv i en båt (dyrare variant) när jag insåg att jag inte kunde styra. Jag gjorde så gott jag kunde (jag var på väg till en hamn jag visste att jag tidigare drömt om). Väl framme vid hamnen kom jag på att jag inte hade nån aning om hur jag skulle "parkera", fick stanna på nån spec-brygga en bit bort från hamnen och någon äldre dam hjälpte mig. Damen berättade att hon var med i någon sorts datinggrupp. En grupp som brukade vara rätt värdelös utom på fredagar då det blev lite mer röj. AAnywho så var det snack om recept, i datinggruppen hade det typ nån receptbok och alla brukade laga mat till varandra. Nu skulle dom byta kokbok, varpå jag drar på den världvana kommentaren "Men maten spelar väl minst roll i sammanhanget, om du förstår vad jag menar". Hon tar illa upp och säger att gruppen till stor del handlar om vem som lagar godast mat.

I en annan del av drömmen kommer jag ihåg att jag och Amanda svingar oss med lianer (tror det var lianer.. inte säker) runt ett hus, med målet att komma in i huset tror jag. Det var alltså som en uppsatt bana man var tvungen att svinga sig igenom för att ta sig till ingången av huset.

Nu kommer sjukast av allt. När jag vaknar är min skalle fylld av ett ända ord, ett ord som bara ekar mellan mitt pannben och bakhuvud. "Kleerup". Jag går sedan och smakar på ordet i några minuter medans jag sköter allmänna morgonsysslor. Kleerup... vem eller vafan är det?. Googlar det tillslut och lär mig att det är någon sorts artist. Jag var helt säker på att jag kände igen namnet (som jag nu vet att det är), men hade ingen aning om vem det tillhörde.


Kommentarer
Postat av: Sara

Kleerup the man har gjort 'with every heartbeat' med Robyn, bl a.

2008-12-12 @ 14:08:13
URL: http://soerlie.blogspot.com
Postat av: Maffie

Nja ringer inga klockor >.<

2008-12-12 @ 16:22:25
URL: http://maffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback