Positivt är sjukt negativt

Eller ja, kryptisk jävla rubrik. Men jag tänkte komma till något som jag så ofta gått och funderat på. Det är verkligen så att allt för mycket som är bra, också är dåligt på något sätt. Går inte att komma ifrån, men det mesta har någon negativ bieffekt på något sätt.

Ta vad som helst. Alkohol, det är roligt och man har kul. Dricker man för mycket går det åt helvete, och dagen efter har aldrig varit rolig. Beroendeframkallande, det kan fucka upp ditt liv i allmänhet, och det är ett effektivt sätt att ta kol på hjärnceller.

Godis, gott men alla vet att det inte är bra för dig. Du blir fet. Samma sak med alla godsaker egentligen, allt som är gott är onyttigt (sen att mamma försökte skarva och köra med saker som "men brocolli är ju jättesmaskigt", det var en lögn).

Att ta det lugnt, softa och kolla på film. Oftast har du viktigare saker att göra och du måste ta igen det vid ett senare tillfälle.

Tobak går väl kanske är lite som alkohol då, men det är så underbart men självklart ska man trilla av pinn om man använder det.

Micromat, det går fort, det är lätt som fan, går (kan gå ;)) inte att misslyckas med. Dock skulle Anna Skipper få en hjärtattack om hon sett vad jag trycker i mig för att det är, just det, onyttigt.. och det är till och med mat! Vafan..

Till och med när man försöker göra något tråkigt; träna för att må bättre, då ska man få träningsvärk.

Om man spinner lite på dedär så upptäcker man ganska snart att fan allt för med sig skit. Spela hög musik, vilket man vill, ger dig tinitus, sitta vid datorn gör ju vem som helst trasig. Ja, du ser.. Inlägget skulle ju bli allt för långt om jag tog upp allt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback