Krönika: Jag och mitt hår. Eller kanske inte e nån krönika..

Jag borde nog ta och byta min visningsbild på både bloggen och facebook. Det är ju lite synd eftersom jag på bilden ser ut som om fotografen yttrat uppmanande ord som exempelvis "The Tiger, grr" just innan bilden knäpptes.

Men numera har ju en del saker hänt, jag har typ aldrig mössa på mig längre, kör keps för hela slanten (kan också bero på att det just varit sommar). Vid de få tillfällen jag inte har keps på mig har jag ju just nu rakad skalle. Snaggad kanske är den rätta termen, 2mm.

Min frisyr har alltid varit ett stort jävla problem för mig. Kan absolut inte visa mig för någon utan fixad frisyr, jag mår seriöst dåligt av det. Jag ser ut som typ 5 bast. För att stilla min fåfänga så var jag tvungen att köra en hel ritual för att få till den perfekta luggen back in the days. Duscha, torka noggrant,, platta, langa i vax, på med mössan för att trycka ihop allt för att det inte skulle fluffa så jävligt. Det tog ett bra tag. Dessutom mådde mitt hår av nån skum anledning inte så bra av att ligga under en mössa/keps i 20 år, inkletat i vax. När det väl fick vara ute och luftas blev det tillplattat av två skållheta plattor (mitt försök till att förklara en plattång går hem).

<Här ska det var en bild, men jag hittade ingen. Förlåt alla som ville ha en bild här, men som inte fick nån>

Jag började iallafall tappa väldigt mycket hår och mina vikar (båda sidorna av pannan, där du vet) började dra sig uppåt. Jag vet inte om det låg något sånt i släkten eller om det var ett resultat av den långa misshandeln, spelade ingen större roll. Blev allt svårare att styra en schön frippa, så till slut orkade jag inte med helvetet, så jag rakade av det.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska låta det växa ut en bit, eller om jag ska klippa gräset igen. Det som är så jävla jobbigt med den här frisyren jag har i dagsläget är att jag måste dra fram gräsklipparn typ 1 gång i veckan, annars ser jag ut som en igelkott och vi är tillbaka då jag måste ha keps för att kunna visa mig utanför dörren...

Jag kan inte göra annat än att förknippa mitt hår med ångest >.<

Kommentarer
Postat av: Mrs Pooh

Älskling, du är så vacker! :) <3

2008-09-26 @ 11:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback