Konsten att fylla 20 år

Vaknade runt halv nio av att Amanda går upp och börjar stöka i köket (det vankas frulle in-tha-bed), jag glänser med mina pretend-to-sleep skills. Vid halv 10 kanske så låtsas jag sakta vakna när hon sjunger för mig ;)

Fick en grym frukost bestående av amerikanska pankakor, yoghurt o kallisar (det är kalaspuffar, ett slang som används av de mest inbitna konsumenterna), en mäckiepäzi, juice, te. Det var awesome. Öppnade Amandas present och blandade känslor bubblade i min kropp; En träningsoverall, tights och löparskor. Hon tänker tvinga ut mig nu.. Jackan var skitsnygg. Tightsen var.. intressanta, då jag ser smalare ut i dem än utan. Alltså, om ni ser en joggande krukpinne nu inom en snar framtid swischa förbi ditt köksfönster så har du förklarningen här...





Självklart! Kändes jävligt bra, jag var my own man när jag stegade in i vuxenvärlden, synonymt systembolaget. För att göra det så smärtfritt som möjligt och bli av med den av-nån-anledning-uppkomna nervositeten så la jag på lite självsäkerhet när det var mitt nummer som blinkade upp på en digitala skärmen. "AA, tjena. En låda J P och en Jäger, 700 ml ere vah?" Lite hockeyfarsa över hela grejen. Han tittade lite forskande på mig och bad om att få se legitimation. Glatt drog jag upp det och påpekade med en hysterisk och uppjagad stämma att "jag faktiskt fyller år idag-till och med!". Han sa grattis och hämtade mina varor.

Ett lyckorus gick genom kroppen när jag knallade bort med min systemet-kasse mot bussen. Det var som att komma med i en helt ny klubb. Jag kunde titta på folk och tänka "den där du, han får inte gå på bolaget han inte", eller titta med en menande blick på dem som själva konkade på dessa lila och mytomsbundna kassar. Det var mina jämnlika. Det var som att understryka min ålder, så att ingen misstog mig för en nittonåring (därav ska jag alltid gå omkring med en sådan påse).

Sedan kom familjen och firade, jag fick bland annat en diskmaskin! Grymt skönt att slippa stå och slava framför ett berg av disk. När de hade dragit var det dags för nästa pack människor, polarna. Det blev en grym kväll, massa vin och jäger. Insåg där nån gång under allt dunder och brak att man kan lyckas få så grymma berusningar på vin.

Så går det till! Att fylla 20. Skulle kunna berätta om dagen mer utförligt, men har redan blivit så pass mycket text så att 75% av de som läser min blogg antagligen redan kommer att ha gett upp innan de kommer ner till det jag skriver just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback