En tidig morgon

Vaknar upp av med en dunkade huvudvärk och undrar vad i helvete det är som låter. Väckarklockan står samtidigt och sjunger ut en helvetesmelodi och jag svär att jag ska dräpa den. Det kan inte stämma, klockan är omöjligt redan 6, jag har minst en timme kvar att sova, jag vill inte dras ur drömmen jag för tillfället har bosatt mig i!

Fan fan fan, går upp och märker att rummet är svinkallt, undrar lite sömnit om jag har sovit bort några månader och vi hamnat mitt i vintern... Klär mig, gör frukost, sitter fortfarande och är pruken pga av tidiga väckningen. Ska till skolan om 20 minuter, inget jag ser fram emot, sitta och trängas på tåget. Skit vad jag hatar tidiga mornar. Raka mej behöver jag göra också, både skallen och hakan, finner dock inte orken, inte nu inte sen.

Det enda som lyser upp min gråa, regniga vecka är att jag fyller år på Lördag!!! Suck on thaaat! Jag ska armbåga mig igenom ett hav av A-Lagare för att vara först in på bolaget samma morgon. Sen på kvällen då ska vi ut, har någon ett bra ställe i stan att tipsa om?

Nu brinner det i knutarna, måste hitta en ren tröja... deo kanske är en så dum idé heller när jag tänker efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback