En ointressant tanke

Såg en reklam om att den näst godaste chokladen i världen precis har lanserat en ny förpackning (för den som dör av spänning talar jag om riesen, den man äter när man vill ha en stund för sig själv. När jag vill ha en stund för mig själv skruvar jag lite perverst på persiennerna och mörklägger rummet, men det är en annan historia).

Det fick mig iallafall att undra hur alla affärer håller koll på alla nya pryttlar på marknaden. Ta mitt lokala konsum till exempel. Hur vet dom att dom ska köpa in den nya förpackningen?? För jag svär på att den hänger där nere på en krok och bara väntar på att en reklaminspererad konsument köper just den.

Får dom typ "reklam" från olika tillverkare? Det måste bli en himla massa reklam, och det sitter säkert isåfall nån stackare och öppnar alla dessa reklamblad. Det leder till ytterligare en onödig tanke... Vad händer om jag skulle pranka lite med konsum och sätta upp en sån lapp som jag själv har på min brevlåda:



Nu heter ju inte jag Karl, och dedär är inte ens min brevlåda. Har till och med snott bilden.. jag är en tragisk figur.

Kommentarer
Postat av: Malin

Asså... man har ju olika leverantörer... och när dom har en "nyhet" så meddelar dom det när det är dags att beställa. Så det är typ som reklam ;)

2008-09-23 @ 17:00:09
URL: http://superstarlius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback