Varför är allt så förvirrande?!

Har två punkter jag vill ta upp på dagordningen. Eller tre, men den kan jag ta under "övrigt", och den punkten räknar jag inte upp för att det är underförstått att man har med en punkt "övrigt".



Punkt #1: Fight Club
Jag känner mig dum när jag ser den. Visst jag fattar att han är personlighetsklyvd, men asså logiken går inte alls ihop. Hur kan han spöa upp sig själv så totalt? Och bli dragen på marken? Det är svårt att dra sig själv i nacken...

Om nån kan förklara hela filmen så skriv gärna ihop en kommentar som reder ut filmhelvete.

Punkt #2: Heroes
Ännu skummare än Fight Club. Hur kan Peter bli skjuten av Claire nu i senaste avsnittet? Han kan hela sig själv. Varför blir han skjuten? Han kan stoppa tiden innan kulan når honom (han har gjort det förut). Varför använder inte folk sina abilities som de borde?! Fan Peter kan vifta med ett finger och människor flyger, ändå så hamnar han i kniviga situationer utan att använda saker och ting! Om jag har förstått det rätt så absorberar Peter andras abilities, ändå i senaste avsnittet måste han laga en jävla klocka för att få Sylers krafter.

Peter är hur jävla super som helst, och ändå kan han åka på spö, what is all that about?!

Punkt #3: Övrigt (typ min dag)
På perrongen i Helenelund går jag förbi en uteliggare, människan luktar som sju svåra år. Så pass att fan blommor vissnade och hundar kolade. Jag tänkte hoppas fan inte han tänker parkera brevid mig på tåget...

Puh, han skulle inte ens med samma tåg, han hade fullt upp med att samla burkar ur papperskorgar (dock diggar jag hans stil, för att inte vara så äcklig så använde han en pinne att rota runt i korgarna med... helt jävla onödigt, men kul att han tänker lite på hygien).

Jag sitter och blir förvirrad av Fight Club i iPoden när tåget kommer in mot Sthlm C, självklart kommer en annan alkoholiserad, illaluktande människa och slår sig ner, bredbent och jävlig brevid mig (detta är ett tillfälle man inte vill ha fönsterplats, på en rad med 2 säten). Han tar upp en kyckling och börjar käka som ett djur, jag var nära att kräkas av lukten: urin, sprit, avförning, intorkad svett, ny svett,  20-årig svett och dessutom en jävla kyckling. Det som räddade mig från att bli grön i ansiktet var att han knäckte en 7,2%ig bira som tog över det mesta av odören.

Sen kom hans luffarpolare några stationer senare och anslöt sig till cirkusen. En ovanligt förnäm a-lagare. Han ville gå iväg en bit på tåget för han "ville öppna en öl", den redan onyktre av dem svarade med "äh, jag har redan öppnat en, det är inget du behöver skämmas över". Den nytillkomne öppnade sin öl på golvet om det skulle sprutat. Min slutsats var att han med golvet var ny i kretsen och inte riktigt fullt så fucked som den andre.

Ikväll ska jag gå och se Mamma Mia med Amanda, vi ska gå i Södertälje... Vi kommer vara helt ensamma på bion, då alla som velat se filmen redan sett den, och om man mot förmodan inte gjort det så går man fan inte och ser den i Södertälje. Alltså kanske vi bedriver otukt i biografen! Härliga tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback