Nu är det rörigt

Fan jag kommer hela tiden på saker som klingar i mitt huvud med tonen "Ah, det skulle kunna bli ett bra blogginlägg" men innan tonen hunnit dö ut är det en lastbilschaufför som ligger på tutan, en armé som avfyrar sina gevär och carolina gynning som sjunger något som inte kan uppfattas på något annat sätt än ett förjävligt oljud. Tonen försvinner i ett dån och jag har glömt bort vilken tangent jag tryckte på och i vilket hål jag blåste för att framkalla ljudet.

För att översätta det hela till svenska: det är jävligt mycket just nu. Mina idér till blogginlägg glöms bort för mitt huvud måste fyllas av nonsens om hur ett operativsystem fungerar. Kort och gott, 900 engelska sidor på en vecka. Om vi räknar om sidorna i kaffe så landar vi nånstans kring 500 liter.

Jag var precis nere och handlade mjölk för att påbörja denna orgie av kaffedrickande, 1,5 liter kommer inte räcka länge även om jag inte gör latte. Jag dammade av den gamle kaffebryggaren som får skina med sina skillz typ 2 gånger per år (snabbkaffet har tagit över). Oidentifierade ljud kom ur maskinen, ljud som skapade en bild i mitt huvud i form av en tysk man vid namn Hans Üntenstanbe som spände på min oskyldiga kaffebryggare och som i sin tur grät svart guld. Tysken ödelägger ännu ett brilliant blogginlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback