Har jag grannar?

Sen jag flyttade in i min lägenhet för snart 8 månader sedan tror jag att jag har sett cirka 4 olika grannar. Och jag bor i en jävla lägenhet. Även om man inte befinner sig i trapphuset allt för lång tid varje dag så tycker jag väl att man iallafall borde skymta en annan människa.

Kan svaret ligga i att alla kör samma Svenssonstil jag kommit på mig själv utöva med jämn mellanrum? Man är på väg ut, men hör att nån annan är i trapphuset och direkt slår man på den passiva sidan och väntar lite lurpassande tryggt innanför sin dörr. Inte förrens man hör att en dörr stängts ordentligr vågar man sig ut, men hela tiden håller man utkik så det är 0% risk att man stöter på någon man tvingas växla artiga fraser med.

Kan ju vara det, eller så är det för att jag gör det jag precis beskrev...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback