Bötning

Såg ett sånt jävla roligt UR-program immorse. Det handlade om den nya flugan bland ungdomar. Att böta. Om någon har sett family guy-avsnittet när dom slickar grodor, jag fick nästan lite sånna vibbar av hela grejen.

Tydligen handlade det om att nån kille går fram till en annan och hotar att slå honom om han inte "bötar" typ 100 spänn. Man hittar på nån sorts fantasi-skuld som offret måste betala. Det hela verkar vara ett rån, fast man har en avbetalningsplan. Så intervjuvade dem massa "fd-bötare", som verkade ha kommit ur träsket och nu satt och förläste framför kameran med en luva för ansiktet. Var ju lite såhär "Aa, jag började med bötning redan när jag var fem... nu har jag tagit mig ur dendär skiten".

Varför hota en kille varje vecka att spöa honom om han inte betalar, istället för att spöa honom och ta hans pengar?! Varför döpa det till något så konstigt?! Bötning, som om det vore en livsstil.. Hobbys? Näe jag och polarna brukar böta och runka bulle.

Ska leta upp skiten... HAHAHA:

http://www.ur.se/Ung/Templates/ProgramInfo.aspx?id=9935&ProductID=147283

Notera: Det roliga är "Böta" inte rånet i början :P

Kommentarer
Postat av: Virre

hahahah..Deras päron måste ju vara lapplisor.



Man kan ju också bli ''sotare''.. Dom tar hand om dom som vägrar böta så dom får sota för det....

2008-10-27 @ 19:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback