Årstidstid, flummigt!

Hålla på och ställa om klockan, trots att jag varit med om det 40 gånger så har jag fortfarande inte fattat varför man ställer om klockan till sommartid/vintertid. Det måste ju handla om att man vill vara vaken när det är ljust och sova när solen har något annat för sig.

Men trots att vi nu gjort som nån bestämt nån gång så när jag vaknade immorse var det obehagligt ljust. Fick inte alls nån julkänsla när jag va uppe och slirade i lägenheten kl 6 immorse. Men klart förbannat är det kolsvart när jag sitter på tåget hem! Det är ju jävligt kul att komma hem till ett becksvart mörker som om peter haber hade tagit över min hall.

Verkar vara förjävla onödigt dedär... hellre att det är kolsvart när jag står och väntar på tåget på morgontimmarna (finns ju knappt något mysigare, man har ännu mer gemensamt med sina medtraffikanter: man ser inte ett skit) än när jag kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback