Seröst plugg!

Idag är jag sällsynt pluggisch. Har åkt in till stan för att plugga, sjukt med det är sant. Stog och hängde som en annan knarklangare på plattan med en kaffe från pressbyrån i handen i väntan på att Måns (som jag då ska labba med) skulle anlända. Kallt som fan var det när jag stog och iakttog alla människor som sprang omkring runt mig.

Dom allra flesta verkade ha någonstans att gå, ett mål och använde sergelstorg som en genväg. Men med mina hök-ögon kunde jag urskilja två individer som jag skulle sätta en medelålder på typ 11-12 år på som bara gled omkring. Efter en stund diskret stalking insåg jag att ungarna fick fram till olika människor och frågade något, alla skakade på huvudet och fortsatte att gå. Slutsatsen jag drog var väl att dom ville ha en utköpare och jag tyckte det var skitkul att man nästan kände igen sig... Dom gick fram till en alkis som helt klart hade sett bättre tider, en crack-whore som precis hade haft en kund som hade begärt dedär lilla extra (med tanke på hennes not-so-sexy gångstil), och diverse rökandes ungdomar. Killarna stog ett tag och valde ut sina offer, tvekade, repeterade tyst lite hur dom skulle gå till väga vid själva snacket... och ändå fick dom diss! Ha, in your faces...

Skit samma, drog upp till kulturhuset, satte oss på ett kafé, insåg att vi inte hade några eluttag så min dator dog efter 20 minuter. Vi gick och åt på Taco-resturangen där vid drottninggatan. Jag blev rånad.. inte av en vanlig gangstah, men av en tjuv som var uttklädd till en kassörska på resturangen. Helvetet gick på 80 spänn, och jag var klar med min mat innen måns ens hade kommit ur första lagret av sin gigantiska nacho-talrik. Utsvulten och fattig tröståt jag en El Nacho på donken (den var typ lika mättande som min förrätt).

Nu sitter vi i bibblan på kulturhuset och vågar inte prata, kommer inte igång med vårt arbete och jag är hungrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback