RIP, Min dator

Stort jävla problem nu. Mitt i alla festligheter med jul och nyår har min sationära dator tagit semester. Den gav mig vissa vinkar om att den skulle iväg, men ändå kom det som en chock för mig. Det hela började med lite oskyldig tease, typ att det typ 10 minuter att starta den, några frysningar osv. Det vanliga.

För några dagar sedan hängde den sig.. med ett stort jävla rep och jag tänkte att jag som medmänniska skulle knyta upp repen och köra mun-mot-mun (på svengelska: en restart). Trots mina första-hjälpenförsök krånglade det, och jag möttes av en not-so-pretty bluescreen istället för "Välkommen till Windows". Sen startade helvetet om sig själv innan samma sak inträffade. Vi hade fastnat i en never-ending loop of hell. Jag tyckte att datorn skulle få vila ut, och kanske kunna återhämta sig efter helgen.

Då jag oftast varit förgiftad denna helg, för det mesta av alkohol, har jag haft en skön "mañana-attityd" till problemet och tänkt att jag skulle reda ut det när jag nyktrat till. Nu sitter jag här, har skruvat upp hela datorn, dammsugit som en hemmafru i hopp om att damm var i vägen för mina drömmar...

Nu har det hela eskalerat och nu svarar den inte ens på tilltal (händer inget när jag trycker på den stora ON-knappen). Så jag vettifan vad jag ska ta mig till, får väl sitta här på laptopen och sno av grannens trådlösa internet.. Men en liten detalj är ju att all min musik ligger på den krashade datorn... så det måste ju fixas..

Kommentarer
Postat av: Dikken

Ungefär samma sak hände mig förra hösten. Genom att testa lite delar i en annan dator kom jag (snubben som hjälpte mig) fram till att moderkortet kraschat på något sätt. Testa't.

2008-01-02 @ 23:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback