Stöter du på mig?

Alla har väl under en buss/tåg/annan kommunal-trafik hamnat i ett sådant ögonblick att man fastnar på en person någonstans i vagnen. Alltså inte på något gay-in-any-way-sätt, men på så sätt att man anstränger sig för att inte titta på personen igen efter en ögonkontakt. Man försöker vända huvudet för att titta runt i vagnen, och inser då plötsligt att personen man sitter och glor på som ett fån är placerad mitt i skottvinkeln för din huvud-vändning. Du stirrar på denne igen och fanskapet stirrar tillbaka. Ni har nu mötts med blickarna två jävla gånger och det börjar kännas obekvämt.

Detta är ett exempel på vad jag får stå ut med varje dag på väg till skolan. Men idag sattes verkligen mina nerver på prov... Helt vanlig dag, på väg hem, dundrar på med något hårt i hörlurarna och lallar omkring i min egna värld. Plötsligt stannar jag upp i mina dagdrömmar och om det varit en film skulle min musik ha stannat till takten av ljudet då nålen åker av en vinylskiva (det klassiska moment-killer-ljudet). En random dude sitter och blänger på mig relativt intensivt och jag känner typ "jäklar, nu sätter det igång" (och då spelas låten från "psycho").

Jag tittar bort och försöker låtsas som om våra blickar aldrig mötts. Men som jag tidigare beskrev, självklart tittade jag tillbaka efter två sekunder och helvetet sitter fortfarande och inspekterar! Människan har inte rört en muskel sedan vi hade vårt första moment och jag börjar bli orolig. Stöter han på mig? Vill han spöa skiten ur mig? Vad vad vad vill han med dedär?!

Det var allt jag ville säga XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback