Nu börjar det bli nervöst

Jag har, under hela denna flytta-hemifrån-mani, känt att "nä, men vafan det är la inga problem... detta klarar jag". Nu börjar det bli pirrigt asså. Jag som är relativt sällskapssjuk känner att på fredag, när hysterin har lagt sig och alla som hjälpt mig konka grejer hela dagen drar sig tillbaka till sina egna hem, kommer jag sitta där i mörkret alldeles ensam. Nu gör kanske dedär med mörker det hela lite mer dramatiskt, men jag letade efter ett ord med rätt stämmning.

Det hela blir inte bättre av att frugan är borta en vecka... Men jag får helt enkelt överleva på flyttgröt tills vidare. Det är alltså på fredag som jag får nyckeln, och samma dag tänkte jag försöka ta mig till ikea för att inhandla typ en säng och en soffa.

Mina grejer som varit utspridda över huset har nu börjat försvinna ner i flyttkartonger, så det är nästan lite tomt... Har förövrigt kollat upp bredband till nya lyan! Bredbandsbolaget finns, grym connection.se! 100 ner och 10 upp, så jävla nice och för bara 320kr/mån. Det är billigare än vad vi betalar för sunk-telia på 8 ner och 1 upp. Då får jag även typ ip-telefoni och en trådlös router.

Tyvärr har jag två tentor här nu inom en snar framtid, så istället för att få känna lugnet av att bo ensam så kommer jag behöva sitta och plugga! Bummer...

Borde förresten börja köra med lite bilder igen på bloggen, är ju så trist med bara brödtext, men jag tar det under flytten typ ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback