Ja, berusad blev man

Innan the Evening

Det blev som sagt en mindre krogrunda i södertälje igår. Började, som mitt förra inlägg vittnar om, med förkrök med mig själv hos mig själv. Drog ner till tåget och blev sur över att dom har satt upp nya staket brevid rälsen, så jag fick ta fram mina McGuyver-egenskaper och jag höll på att dö på kuppen pga att stängslet inte var lika tåligt som jag först hade trott. Men kom efter lite möda upp på plattformen, om än något medtagen från mina erfarenheter, öppnade en öl och kände att det skulle bli en bra kväll.

Mötte upp de andra på stationen och vi kastade oss på tåget. Röjjde lite där och sedan i södertälje snurrade vi runt i letandet på en värdig krog.

The Evening

image10

Tyvärr hittade vi ingen för att vi hamnade på något jävla rock-hak med skumma människor, kände mig lika välkommen som på Harry's typ. Drack enorma mängder öl, en jäger och en Xider. Taggad var man och kvällen hade bara börjat! Efter lite allmänt rocker-häng drog vi till O?Learys (innan dess ett obilatorisk besök på donken för två underbara El Nachos).

image11

Aldrig varit på stället förut, men det var riktigt trevligt (iofs var min uppfattning om trevligt ganska skev här, var onykter som aldrig förr, kunde lika gärna suttit på trottoaren utanför och haft the time of my life). Var ett band som spelade på scenen, och det var sköna låtar som alla kan så vi satt väl och sjöng för fulla glas där (och fulla människor).

Hemåt

Sen skulle man ju försöka ta sig hem där mitt i natten, jag råkade komma bort från resten av sällskap när jag snubbla iväg för att ringa efter en bulle. Har ett svagt minne av att jag står och skriker till virre att jag ska ta en bulle hem medans han skriker tillbaka något om kebab... Anywho, vem fan kan nummret till taxin?! Jag ringer 118118 för att bli upplyst... det slutar med att jag totalt glömmer bort att jag ringer till 118118 och får för mig att jag istället redan pratar med taxibolaget. Killen i telefonen lät lite skärrad när jag sa åt honom att skicka en bulle till "där-vid-donken-i-södertälje-och-det-står-en-snutbil-här-också"...

Han kopplade mig snabbt fram till botkyrka taxi, och jag sa samma sak igen. Stog ensam i regnet och väntade på bilen som aldrig kom, jag ringde igen och han verkade lite irriterad nu när jag sa att bilhelvete inte kom. Han försökte mygla och säga att bilen hade ringt min mobil och redan varit där (fan tror han att jag är full eller?). Nästa bil skulle komma om typ en halvtimme, jag blev emo och körde en "näe men visst.. jag står här ensam i regnet, det är ingen fara... fryser som fan, näe men okej... säger du det så..". Jag fick ett infall och stannade en förbipasserade taxibil istället (...), försökte köra lite smalltalk med honom, men han verkade inte vara på humör efter att jag hade berättat om hela min kväll som ett psykfall. Så vi satt där tysta som fan i bilen, men det var vackert på sitt sätt.

The day after

Sitter och försökter nyktra till vid frukostbordet, Amandas mor kommer in och frågar om jag var ute igår. "Jäklar syns det så bra?!" tänkte jag för mig själv samtidigt som jag försöker fokusera på mitt bröd som jag glömt skära upp. "Mjo, blev väl en helkväll" svarade jag typ, lite undvikande för att inte framstå för mycket som en dålig människa.

Sen drog jag hem, styrde upp mig själv och blev av med spritlukten. Spelade guitar hero utan koordination, sov, sappade mellan kanalerna, lökat i allmänhet...

Annars då?

Kommentarer
Postat av: tjorree

hahaha! hell of a night helt enkelt.

2008-02-03 @ 14:06:23
URL: http://esbjörn.blogg.se
Postat av: Mandïgurl

Bah, du öppnade dig ju totally för min Mamma. Lite skarv, där.

2008-02-03 @ 17:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback