Ikea ska bli mitt mekka

Jag ser fram emot regniga dagar som jag fördriver med att knalla omkring som en annan svensson på ikea bland värmeljus och vinställ (vilket jag självklart redan kollat upp: 29:-, plats för 8 flaskor, trä). Kommer behöva köpa en hel del nya möbler har jag kommit fram till. Min nuvarande soffa har plats för en halv vuxen person (och då har vi ändå stuvat ner tre pers i den vid ett flertal tillfällen), min säng är för smal och dessutom full med fjädrar som inte är på rätt plats. Inte sånna mjuka fjädrar man har på kycklingar (eller det kanske är dun? ^.-), men sånna hårda fanskap av metall.

Har även sett ut ett matbord som tar upp en resonabel yta av lägenheten, en bar-liknande möbel med höga stolar. Denna finns dessvärre inte kvar på ikea men hittat en på blocket som dom ville ha bort för 300:-, det är ju ett kap. Tänkte liksom inte lägga för stor vikt vid matbord, eftersom jag mest lär sitta i soffan när jag äter (om jag kommer äta överhuvudtaget).

Vilket för in oss på mat! Alla som känner mig vet vilken usel kock jag är. Jag har misslyckats med nudlar! Ni ser problemen staplas upp framför era ögon redan nu. Jag kan däremot göra decent omeletter, så jag får väl leva på det. Annars är vem som helst välkommen att komma hem till mig, laga mat för en hel armé, så jag sedan kan frysa in det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback