I Jakten På Lägenhet. Del I

För den som gives a crap så börjar jag tillfriska från min förkylning nu. En parantes bara.
Lägenheter var det! Jag har ju då varit sugen på en egen lya sedan i höstas, varit runt och härjat på diverse visningar hit och dit. Människor tycker jag är skum som vill bo kvar i den dåliga ursäkten för kommun som vi faktiskt lever i, men vafan - jag trivs. Många visningar har det blivit, rich mfuckers kommer och budar typ 15 miljoner för en lägenhet på två kvadratmeter och jag, studenten, får böja mig och kyssa richi rich i balongknuten (tack jean för ett grymt uttryck) för att sedan leta vidare.

Nu, äntligen, har jag kanske någonting på gång! Av kontakter fick jag nys om en tjej som vill sälja sin etta på 35 kvm här i närheten. Det ska bli intressant att gå och titta på den på lördag. Eftersom det inte är någon officiell visning med mäklare inblandat kan jag kanske komma undan relativt billigt och bra. Håller tummarna! Så är typ alla välkommna på inflyttningsfest hos mig sen.. max 35 pers då om folk nöjer sig med 1 kvm och ståplats vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback