Bäst före

Ett av det störta problemet med att bo ensam är att saker i kylen inte håller för evigt. Köper man för lite så tar det med all säkerhet slut och om man köper mer så hamnar man i den situationen jag ofta befinner mig i. En situation som säkert kostat mig några hundra kronor redan.

Man köper nån grej, typ en gurka. Det är ju inte så ofta jag äter sallad, men ändå. Man ser gurkan varje gång man öppnar kylskåpet, men man tänker aldrig på att kolla när den går ut. Så en dag så hittar man samma gurka man plockade på sig i en butik, med känslan i kroppen att "nu jävla ska jag bli nyttig", för 3 månader sedan. Möglig och skit. Ofta så vill jag inte heller slösa på min mat, tex om jag köpt något gött (typ i senaste fallet chokladpudding) och känner lite att "näääe, jag väntar nog med denna tills jag är riktigt sugen"... Blir till att kasta den också när grädden är sur som en väckt kvinna.

Och idag skulle jag lyxa till min fredagsmiddag med lite bea till köttet (som självklart var fryst), den gick ut för en vecka sedan.. Jag tänkte att vafan kan en väcka göra? Om den är bäst före 2008-12-06 så är den antagligen bara lite sämre 2008-12-06. Morsan har ju tipsat om att lukta på föremålet i fråga för att klargöra om det är för gammalt... Bummer att man är förkyld :P Så jag fick helt enkelt chansa. Började känna en viss oro i magen efter ett tag, så mitt mission ikväll är att hålla kvar köttet i kaggen.



Notera att detta inte är min ost; jag skulle aldrig vara så oansvarig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback