Ävertyret börjar [London del 1]

Jo tänkte göra min Londonresa till en serie här på bloggen... Anledningen? Jo det finns många; ingen vill läsa ett sånt långt inlägg, jag orkar inte skriva ett långt inlägg och det är bra material (så jag slipper komma på saker, det som är bara såå jobbigt)...

Lördag
Jag hade redan innan insett att jag inte gillade att flyga, och när jag väl satt där på planet och hade beställt in min carlsberg för att lugna mina nerver kände jag inte annorlunda. Jag klarade flygandet så pass bra på grund av att jag helt enkelt ställt in mig på att jag verkligen skulle dö. Det var inte en risk utan ett faktum. Bara att gilla läget och enjoy the ride. Kände att vad som helst kunde hända, att en missil kommit farandes och klippt av vingen var inget jag skulle bli speciellt överraskad över.

När jag genomsvettig och rätt så medtagen av resan äntligen landar på Stansted inser jag att jag är helt vilse. På riktigt risig engelska (som har legat och dammat sedan gymnasiet) försöker jag komma på rätt buss. Det var inte så jävla lätt som jag först trott när jag glatt tågade in på en buss med rätt logga men med helt fel destination.

Efter en bussresa, vars tid jag beräknade till ungefär en evighet, kom jag till slut till Victoria Station. Nu gällde det bara att hitta anledningen till hela resan (prinsessan (min käring) i denna riddarsaga). Jag trallade runt där med min rullväska som ända vän och backup vid eventuell street-fight. Ett moment som inte verkade helt uteslutet när jag och väskan rullade in på en lastkaj med ett gäng britter som argt stirrade på mig. Jag vände snabbt på klacken och väskan i någon sorts sladd... Helt fel ute var jag... Till slut så uppenbarar sig en ängel plötsligt bakom ett hörn och jag fylls med lycka =)

Vi letade upp en taxi, tog oss till hotellet (med sämre stil) med glidig stil.

Resten av kvällen bestod av.. ja vafan tror du.. blev lite tv-zappande.. :P nene..

Har inga bilder att ladda upp från resan, men det är för att.. ja, jag knäppte typ fem stycken, men mest för att jag inte orkat leta upp kabelhelvete. Kommer sen ;)

Kommentarer
Postat av: Mandy

och 4 av dom bilderna ar pa hotellrmmet och dig i profil :) Alskar dig min bejbi.

2008-12-06 @ 14:57:05
URL: http://akmk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback