Ska lidandet aldrig ta slut?

Är det någon som tittar på tennisen på SVT 1?! Har aldrig varit med om en liknande, jag flyger runt mer än matchbollen i huset och biter på naglarna. Jag har ingen aning om vilka spelarna är, eftersom jag aldrig brukar se på tennis. Men OS har dragit fram mina mörkaste sidor, sportfånen jag inte visste fanns inom mig.

Matchen har hållit på i över 3½ timme, jag skulle inte ens orka hålla i racket i 3 timmar. HELVETE 10 lika! Fan va jag är upp i varv nu... För att detta inlägg ska vara lite informativt kan jag meddela att världens längsta, dokumenterade, tennismatch pågick i 6 timmar och 33 minuter! Självklart var den där jävla fransmannen (som är anledningen till att mina nagelband nu ser ut som nedslipade gummidäck) som spelade (KÄLLA: Någon annans blogg..). JAG DÖR! (Btw, om nån ska till bolaget, ring mig.. behöver något lugnande..)


För att jag överhuvud taget ska överleva detta tänker jag nu skriva av mig och kommentera hela skiten!

Ställning:
FRA 1 11 0
SVE 1 12 0

Poäng till sverige, 15-0!
Baguetten servar, missar första, gick bra andra, svensken ser ledsen ut (eller jävligt besvärad iaf). 15-15...

Han med pannbandet servar. JAA! Poäng! 30-15! Notera att jag inte fattar ett skit av poängberäknigen.
Pannbandet kör igen, utanför... Andra serven. Han e stressad. FAN LIVE-SÄNDNINGEN PÅ SVT LAGGAR!

YES! (Hänt grejer här medans jag fick se en fryst bild..) 30-30 (det va inte det jag va glad åt men jag är seg på att skriva.)
Skit, nu har jag bara ljud. Shit måste springa ner och kolla vad i helvete som försigår i matchen! Shit alldeles för mycket fjärrkontroller... Här skulle man kunna ha träningsläger med schtekare.

DAGENS I-LANDSPROBLEM! VILKEN FJÄRRKONTROLL!?

GAH!

Ställning:
FRA 1 12 0
SVE 1 12 30

30-15 till sverket... sverket servar.. 30 lika.. "efter en bländande retur" (det är okej att sno hippa sportkommentarer från kommentatorn).

40-30 till riket. JA!

Ställning:

FRA 1 12 0
SVE 1 13 0

Nu dricker dom vatten. Har någon noterat, precis som jag, att den långa fransmannen (är inte svårt att fatta vem jag menar, den andre är typ 120cm kort) äter som om han var ett afrikabarn på studiebesök i en scan-fabrik?
Match igen! Nu jävlar. Självklart... klart dom ska vinna detta gem/set eller vafan det kallas... Slår vad om att det kommer att stå 13-13 ganska snart? Någon som sätter emot?

Shit, är minst lika svettig som spelarnas kulpåsar.. måste också ta en drickapaus.. Ring bejing och säg att jag är tillbaka om 5 mins, håll matchen!

Ställning:
Liggandes, drägglandes på soffkanten, har inte nerverna att fortsätta kommentera... Återkommer när jag kan hålla i datorn utan att se ut som om jag har parkinsons.

<Snabbvisit för att kommentera matchbollen, se hur detaljrikt det är>
Matchboll! HELVETES JÄVLA AS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback