Overall och beef!

Fan va kasst jag mår; deprimerad av det gråa vädret som har slukat min tillvaro, känner mig sjuk och febrig så jag poppar piller. Kanske borde justera mina frukostvanor en aning.. Hemma blir det typ 2 mackor och te. I skolan nån timme senare slaskar jag till med en öl och jäger. Andra dagen i rad det händer, måste komma ihåg att inte göra det till en vana tror jag.

Aaaanywho, efter att vi spelat schack idag med nollan som pjäser tog vi med nollan till stan för att gå på stadsvandring. Vi stannade vid olika stationer och gjorde lite wierd saker där. Men det jag försöker komma till med denna röda tråd jag så noggrant försökt lägga i detta stycke, var overallen. Jag har ju då knatat runt i vår huvudstad i en röd overall med tygmärken hela dagen. Man får en del olika reaktioner av olika folk. Tanter ser lite skeptiskt på mig, undrar vad det är för jävla cirkus på två ben det är som just höll på att krocka med hennes hund. Barn tror man är en clown och drar då sin respektive mamma i armen och frågar om denne får klappa mig (om man nu klappar clowner, vad vet jag, själv vill jag inte ha något med clowner att göra). Sen har vi fjortisar och annat löst folk.

Idag stog vi ute och lekte med nollorna utanför skolan, det står ett gäng (dom verkade se sig som typ Crips/Bloods, så jag kallar dem ett gäng) töntar, dom går på nått jävla dagis i närheten av KTH. Högstadie kanske det är, hur som helst, typ 99% av dem kan knappt svenska. Verkar som om dom då tycker att det är lika bra att gå all-the-way och låta som om dom kan bust-a-cap-in-anyones-ass-anytime-now. Typ samma procentandel ser man varje gång dom har rast stå bakom skolan, tjuvröka och skriva deras "@PA"-taggar på väggen.

Alltså, vi står där och gör vår grej, dom står en halvmeter därifrån och garvar åt oss. Fattar ungjävlarna inte att dom är 10 år yngre än medelåldern på folket dom garvade åt, samt att dem alla såg ut att vara mer undernära än mig? Till och med när man sa åt dem att det säkert var fruktstund på dagis och dom kunde ta med sig sina brudar som såg ut som kollegor till Julias karaktär i pretty woman, fattade dem trögt. Vet inte om det är jag som inte haft och göra med kaxiga högstadieelever på länge och jag har gått och blivit gammal, eller om det hela eskalerat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback