Gör det redan pinsamma ännu mer obekvämt

Att göra något så vanligt som att köpa kondomer är nog för dem flesta förknippat med en viss pinsamhet osv. Man hoppas på att glida in, att biträdet ska fatta vad man säger på första försöker så man slipper upprepa med en högre volym, och sedan ut.

Innan jag kommer till saken: varför i helvetes jävla friden förvarar alla affärer kondomer bakom disken!? Är det stöldbegärligt eller? Folk vågar ju för fan inte knulla.

Av någon anledning vilar någon förbannelse över mina kondom-köp. Vill komma ihåg en gång då jag skulle köpa på konsum, kondomerna finns bakom en av kassorna. När jag var där fanns det självklart ingen i den kassan så biträdet fick gå runt och in till den andra kassan. Väl där börjar hon fumla på batterierna, och jag inser, skarp som man är, att det har skett ett missförstånd. "Nej nej nej, p-r-o-f-i-l". Kvinnan får någon sorts aha-upplevelse och rättar till situationen..

Någon annan gång står jag och frugan inne på 7eleven i stan, nyktert tillstånd, och det är massa folk runt oss, mindre nyktert tillstånd. Står framme i kassan, ska betala med kort. Kortet fungerar inte, så vi står och pillar med det medans en rätt maffig kö börjar bildas bakom oss. Till slut orkar man ju inte med det hela utan bestämmer sig för att kasta kontanter på honom och skrika keep the change samtidigt som man joggar ut från butiken.

Senaste var igår. Det var så jäävla skummt... Bamses i rönninge, jävla ställe.
"Aa Tja, ett paket profil"
"Är du över 18 år"
"ÖÖÖÖÖÖöööh.. ja?"
"Har du leg på det"
"ÖÖÖÖÖÖöööh.. aaaa?"
Vafan var han seriös eller?! Frugan upprepar "Alltså ett paket profil!"... Han ser lite förtvivlad ut i några sekunder innan poletten trillar ner, allt klarnar och hästarna kommer tillbaka till hagen. Sen då står det ju "10st 60kr" under det taskiga utbudet av kondommärken där. Då tar han paketet och viftandes med det tittar in i rummet bakom disken "ÖÖÖöh, kostar alla 60 kronor??", "ja...". Han känner också awkward-moment-känslan i ryggraden och erbjuder mig en påse till ett objekt som går ner i vilken ficka som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback