Ja vafan.. klart grabben ska ha en blogg...

Jaha, då sitter man här, jag har dragit mig ganska länge för att sätta igång en blogg här för att det är så totalt mainstream och jag vill vara alternativ... Men det sket sig ju...

Anledningen till att jag nu tog tummen ur röven och bestämde mig för att slösa min dyrbara tid här är för att, just idag, så är inte min tid speciellt dyrbar. Man skulle nästan kunna kalla den för extrapris.
Jag trodde nämligen att jag, som vanligt, började skolan klockan 10.
MEN INTE DÅ! Helvete, detta var en sådan mycket sällsynt dag då jag egentligen kunde sovit ut, för att jag inte började förrens klockan 13, totalt nederlag för lag maffies BK.

Jag borde anat att något var på tok när ingen i min, annars jäkligt punktliga, projektgrupp hade infunnit sig på ljusgården när klockan slog 10. Jag tänkte att jag kan väl inte lika gärna sticka hem igen, det är ju trots allt en restid på cirkus en timme i runda slängar. Då bestämde jag mig istället för att göra lite nytta och få lite gjort idag, men det finns ju så mycket annat på en datamaskin som lockar till bus! Så det blev alltså inget...

En annan grej som tynger mig, förutom min förstörda morgon, är mina matvanor. Jag har hittils i mitt liv inte brytt mig ett skvatt om vad jag stoppar i munnen (tja.. man har väl vissa regler för vad som inte kommer in liksom).
MEN! Saker förädrades ganska radikalt efter att Kjellander närmast skrämt livet ur mig med sitt snack om lös hud och dålig kondis.

Nu tänker jag bli en "sundare, och bättre människa under min semester" (jag tror det var rätt citerat ur sällskapresan.. är lite osäker på "bättre") och med det menar jag att jag tänker börja akta mig lite för allt jag som älskar. Ölen.. vafan gör vi med ölen? Undrar om man blir mindre lös-huds-aktig om man istället hinkar mängder med rödvin? Jag skulle absolut kunna tänka mig att bli rödtjuts-alkis.

Nu har jag då suttit och inte gjort nånting i 2 timmar, och det kurrar lite oroväckande i min mage.
Med Saras röst ekandes i mitt bakhuvud tänker jag nu knalla iväg till food courten i kista galleria för att se vilka läckerheter man kan frossa i utan att få en kropp som Anna Book... Chicken royal... kanske skippa pommesen bara?

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, jag är glad att jag gör sånt stort intryck på dig :)

2007-10-16 @ 17:11:41
Postat av: Tamp

grymt maff, du är som alla andra nu!
fast snäppet roligare :)

2007-10-16 @ 20:36:57
Postat av: Dikken

Go team maffie!

Även om man inte märker någon direkt skillnad känns det bra för samvetet. ^_^

2007-10-16 @ 23:19:00
Postat av: Mandy

Meh, man lever abra en gång. du som inte blir tjock ska ju njuta av all god och onyttig mat. Vi andra måste ju tygla oss, det vill väl inte du också lida av? :OOO vavavavav?

2007-10-17 @ 22:59:07
URL: http://svin.blogg.se
Postat av: zeth

Har du inte blivit tjock än så kommer du med största sannolikhet inte bli det nu heller. För övrigt så är det "nyttigaste" vitt vin, eller det man blir minst tjock av. Men det är bögigt att dricka vin.

2007-10-18 @ 08:44:30
URL: http://zeth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback