Titta barn, En tvättäkta mainstream-h*ra!

Jadå! Då var det dags för mig att än en gång ta ett steg närmare att bli som alla andra i samhället. Jag har nämnligen varit helt emot iPod, iTunes, och iAllt vad iHeter. Dessa pryttlar som kan göra allt, spelar ut video och lagrar ett helt skivbolag i musikväg... MEN NU SITTER JAG HÄR! Ny iPod på 80gig som jag knappast kommer fylla under min livstid. Det väckte dessa tjejiga sinnen inom mig och jag blev nästan svettig när jag såg alla gulliga tillbehör man kunde köpa till sin gulliplutt.

Har faktiskt inte riktigt kommit på något negativt med den ännu, vilket lär tyda på att jag är en mycket trångsynt liten man med mycket fördomar.. jag borde kanske älska mer? Kom nyligen på mig själv sitta och lyssna på musik på iPoden framför datorn... Där på datorn finns exakt samma låtar, vars toner kan spelas ut på typ 1 meter höga högtalare efter att dom gått igenom min mixer och helvetes stora förstärkare... Nä men man vill ju vara inne, trots att det bara är en dator, en tom ölburk och en nästan-tom-popcorn-påse i som tittar på.

En annan stor förändring i min, annars ganska trista tillvaro, är att jag helt radikalt mother-fucker har bytt musikstil över sissodär en natt. Techno, trance och allt vad det heter, som för bara för någon vecka sedan lät som redig jag-måste-ta-livet-av-mig-för-att-få-ett-bättre-liv-musik låter nu som en orkester av dedär välkända, härliga, ljudet som uppkommer av en kall öl som öppnas. Harmoni när den är som bäst. Man kanske ska svänga förbi någon skum underground-butik i stan nu i veckan för att hämta upp såna där konstiga byxor och roliga hattar på väg till skolan medans man poppar E som om det vore smarties...

Nä men serious, det blir en hel del DUNK. Upprepade dunk med djup bas och härlig melodi, rättare sagt. Men jag börjar dock redan misstro mitt val av musik. Diverse hjärnskador kändes vara på väg när jag idag satt och försökte ladda över musik från det underbara iTunes till den ännu mer underbara iPoden. Tog ett flertal minuter och enligt min halv-bra-vän virre hade det inte vara något problem för honom. Detta uppfattade jag som en varningsklocka, eftersom det är allmänt känt att min halv-bra-vän-virre är helt jävla efterbliven vad det gäller teknik.

Kan vi/någon styra upp en fest på folkets hus?! Jag tänkte nämligen inta platsen längst fram vid dansgolvet bakom några spelare och ett mixerbord, och helvete att jag ska blåsa ut alla fönster och göra majoriteten av (dom i början av kvällen helt normala) festdeltagarna tokdöva och skakiga som en pensionär i en rodeo-tävling!!

Måste dessutom passa på att lista mina absoluta ÄlSkLinGs-dunkar just nu!

DJ Johan Badh ft. M Dee J & Walle - Inget med dig som är underbart (Vokalista added version)

Scott El - The Gay Priest

Antiloop - Nowhere to hide <--- Så jävla mellanstadiedisco att man blir tårögd!

Andrew Spencer and The Vamprockers - Zombie (Ray Knox Rmx Edit)

Akon ft. Eminem - Smack that (SoundBlasterz Remix)

Kommentarer
Postat av: halv-bra-vännen-virre

Först och främst ska du ha jävligt klart för dig att jag inte läser din blogg..

second: Klart som fan vi ska kirra PARTY på folkets! men, om det bara spelas techno tror jag djn kommer få ha ett helt dansgolv för sig själv. Självklart kan du ju dela med dig lite av din nyförälskade tonkonst men lite annan musik skulle ju inte skada.

2007-11-22 @ 02:57:57
Postat av: Maffie

Virre, jag kortfattade min nyafunna musiksmak med "techno, trance och allt vad det heter", det är alltså exempelvis den musiken på ett dansgolv på vilket danskrog som helst (typ mycket remixes och basshunter-linknande-fast-mer-hetero). Jag tänkte inte spela den hardstylen jag tex "väckte" dig med igår :D Puss

2007-11-22 @ 10:37:01
URL: http://maffie.blogg.se
Postat av: Jean

DRA MIG BAKLÄNGES OCH KALLA MIG ANDERS! OH MY GÅD?! har du gått och blivit en såndär jag-vet-inte-vad-musik-är-så-jag-lyssnar-på-böghomo-musik-istället?!?!?!?

ILLA MAFF! JÄÄVLIGT ILLA!

2007-11-22 @ 20:39:46
Postat av: Mandy

All musik du, Jean, och du, Mathias, lyssnar på är böghomo-musik, since ni är dom gayigaste gayar jag har träffat någonsin.

2007-11-22 @ 21:24:42
URL: http://svin.blogg.se
Postat av: jahnii

Mandy vem fan är Mathias

2007-11-22 @ 22:20:00
Postat av: Maffie

Gud va alla tycker att Mathias är vanligare än Mattias :P MATTIAS stavas jag.. och musiken e inte homo allset!

2007-11-23 @ 12:05:55
Postat av: anonym-halv-bra-vän

mm, precis det den coola killen virre föreslog..

ps. din blogg suger

2007-11-23 @ 13:56:47
Postat av: soerlie

Usch och fy!
Stor besvikelse Maff, stor besvikelse!

2007-11-25 @ 23:53:06
Postat av: Rosie

VÄLKOMMEN IN I KLUBBEN MATTIAS HAHAHHA

2007-11-29 @ 19:39:57
Postat av: Rosie

VÄLKOMMEN IN I KLUBBEN MATTIAS HAHAHHA

2007-11-29 @ 19:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback