Halsmandel i gröten..

Många har hört skräckhistorierna där min halsmandel är huvudfiguren och spelar alltid boven i dramat. Snart skickar vi in insatssyrkan med skalpeller och pannlampor i min hals, på måndag är det nämligen slut på det tråkiga och början på.. en hemsk jävla vecka. Operation väntar runt knuten och jag börjar faktiskt bli lite nojjig.

För det första ska det enligt många säkra källor göra sjuhelvetes ont att ha öppna sår i halsen (no shit..), för det andra finns det någon sorts Urban Legend om att man kan få ljusare röst av en sådan operation. Därför tänker jag ge order till doktorn när jag ligger där nedknarkad på sängen att spara mina halsmandlar. Vaknar jag upp efter narkosen och låter som Celine Dion ska han fan stoppa tillbaka dom på sin plats. Om jag fortfarande låter sjukt manlig så är det ju trots allt jul snart och mandlar kanske är en bristvara 2007...

Jul ja, det är faktiskt 1:a november idag, vilket kom lite som en chock för mig. SMHI skrämmer oss dessutom med att snart är det dags för den första snön att göra vår tillvaro mindre tilltalande. Tiden går ju så fort att om jag stoppade huvudet utanför fönstret skulle jag antagligen se ut som en sumobrottare i stark motvind. Men andra ord är det hög tid att börja tänka på hur man ska spendera sitt sommarlov på bästa sätt, lägga undan några slantar varje vecka och på så sätt kunna leva livet när man är pensionär, börja titta på radhus till sitt kommande svensson-liv, beställa präst till sitt bröllop m.m.

Veckans taskiga ordvits:
"Det kan vara knivit att ligga sked... fan gafflar du om?"

Kommentarer
Postat av: Dikken

Skriv mer!

2007-11-09 @ 00:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback