Pubtorsdag!

I min skola har vi då en pub på torsdagar. Priserna är helt flippade och man får en carlsberg export för 18 spänn. Vi drog in ett gäng igår kväll för att det var lucia och då var det glögg och lussebullar på menyn.. Jag hade verkligen tänkt mig en soft kväll med glögg och julstämmning. Kanske skulle ta en öl för att sjunka ner i det sköna stadiet; salongsberusad. Dessutom skulle jag plugga när jag kom hem och sedan på morgonen (alltså nu... ni ser vad som hänt..) redovisa.

Nu vill jag att ni ser framför er en familj som sitter o kramas i en soffa... alla är sitter och ler som fån, dricker lite glögg och ungarna pillar på klapparna under granen. I bakgrunden kan man tydligt urskilja en klassisk, lugn julsång som spelas på radion.. Tänk dig nu att vi klipper här, vi klipper istället in min "jul-mys-kväll", och för att bättre beskriva stämmningen så byts även musiken ut till typ slipknot (var det hårdaste jag kunde komma på) och filmen visar diverse knepiga, stressiga kameravinklar på när jag sitter och häver öl i 200km/h!

Fy fan... flaskor och ölkannor bara avverkades som.. shit är för bakis för liknelser... skit samma, vi drack mycket, jag blev sjukt full. Har svaga minnen av att vi åker hem... vettifan om jag gick och la mig eller om jag däckade i en buske och nån trevlig person bar hem mig.. Men som väntat så ringde morsan och drog upp mig klockan 7, jag stapplade runt i lokalen och hade svårigheter att finna dendär praktiska balansen man brukar försöka ha koll på när man gör dedär.. va heter det.. går.

För att försöka lära känna min nya kropp, som verkade helt obekant (kunde inte kontrollera ett skit av den), gick jag några varv i rummet och försökte känna efter hur full jag var. Ringde my classmate och förklara att jag var full och inte kunde komma, sen gick jag in och tokdäcka i min säng... det var awesome!

Så nu vet jag inte, ska man sluta supa på torsdagar så man kan redovisa sitt skolarbete på fredagar. ELLER ska man sluta skolan, på så sätt slipper man gå upp klockan 7 när man är bakis, alternativt fortfarande full.

Kommentarer
Postat av: Erka

Säkert att du skulle ha en soft kväll och julstämning....:P Man har ju vart med på torsdagspubbar förut va

2007-12-14 @ 16:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback